петък, 1 юни 2012 г.

Поръчението на Богинята


Поръчението на Богинята (Charge of the Goddess) е един вече традиционен текст в нео-паганизма и конкретно в Уика. Съществуват няколко версии, които в основата си не се различават особено - всичките съдържат някакви напътствия от Великата Богиня към нейните поклонници. Най-известният вариант е този, написан от Джералд Гарднър и пренаписан от Висшата Жрица Дорийн Валиенте, някъде в средата на '50-те години на миналия век. Именно тази версия се съдържа в традиционната Гарднърова Книга на Сенките, поради което избрах да ви запозная именно с нея. 

"Чуйте думите на Великата Майка, която в древността беше наричана също Артемида, Астарта, Диана, Мелюзина, Афродита, Керидуен, Дана, Арианрод, Изида, Бригид и с много други имена.

Винаги, когато се нуждаете от нещо, веднъж в месеца, и най-добре, когато Луната е пълна, трябва да се събирате на някое тайно място и да почитате духът ми, която съм Кралицата на всички вълшебства.


Там ще се събирате тези, които се стараете да научите цялото магьосничество, но които все още не сте достигнали до най-великите му тайни: вас ще ви науча на неща, които са все още непознати.

И вие ще бъдете освободени от робство; и като знак за това, че сте наистина свободни, вие ще бъдете голи в обредите си; и вие ще танцувате, пеете, празнувате, творите музика и любов, всичко в моя чест.

Защото мой е екстазът на духа и също моя е радостта на земята; защото моят Закон е Любов за всички Същества.

Запазете чист своя най-висок идеал; стремете се винаги към него; нека нищо не ви спира или отклонява настрани.

Защото моя е тайната врата, която се отваря към Земята на Младостта; и моя е Чашата на Виното на Живота, и Котелът на Керидуен, който е Светият Граал на Безсмъртието.

Аз съм Милостивата Богиня, която поднася дарът на радостта в сърцето. На земята, аз давам знанието на вечния дух; и след смъртта, аз давам мир и свобода, и повторна среща с тези, които са си отишли отдавна. Не искам жертвоприношение, защото разберете Аз съм Майката на Всичко Живо и моята любов се лее над Земята.

Чуйте думите на Звездната Богиня, в прахът на чиито ходила е небесното войнство; чието тяло обгражда Вселената; Аз, която съм красотата на зелената земя, и бялата Луна сред звездите, и мистерията на водите, и желанието на сърцето, повикът в твоята душа. Стани и ела при мен.


Защото Аз съм Душата на Природата, която дава живот на вселената; от мен произлизат всички неща, и при мен трябва отново да се върнат; и пред моето лице, обично на богове и смъртни, вашата най-вътрешна същност трябва да се открие в екстаза на безкрайната радост.

Нека почитта към мен бъде в сърцето на тези, които ликуват, защото разберете: всеки акт на любов и наслада е мой ритуал. Ето защо нека има красота и сила, могъщество и състрадание, чест и смирение, веселие и благоговение вътре във вас.

И вие, които искате да ме потърсите, знайте че вашето търсене и копнеж няма да са ви от ползва, докато не опознаете мистерията: ако това, което търсите не го намерите в себе си, то вие никога няма да го намерите без себе си.

Защото вижте, Аз бях с вас от началото, и аз съм това, до което се достига на края на желанието."

превод от английски: Cath

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Преди да бъде публикуван Вашият коментар трябва да бъде одобрен от администратор.